onsdag 25 januari 2017

Novell: Stallet i Norr av Ronja Dogblanket

Riley och Jennie stirrar på varandra. Jace: Va?. Jennie: Vad gör du här Riley jag trodde du flyttade till Jorvik City för flera år sen. Riley: Jo men sen flyttade jag till min mammas mormor. Hon som bor i Moorland. Jennie: Okej. Jace: Vänta känner ni varandra. Jennie: Nja men vi gick i samma klass förut. Jace: Okej men Jennie ska vi gå till hamnen?. Jennie: Gärna!. Riley: Men jag väntar här. Jennie och Jace går ner till hammnen. Jace: Jag tycker festen har blivit tråkig ska vi gå till stallet istället. Jennie: Jag vet inte riktigt jag måste nog hem nu. Jace: Okej men vi ses imorgon. Jace går iväg. Jennie kommer in genom dörren. Mamma: MEN ÄR DU FULLKOMLIGT DUM I HUVUDET. Pappa: NEJ JAG ÄR INTE DET MEN ÄR DU DET. Jennie ser hur sina föräldrar ser ut dem båda ser ut som om dom har slagits. Jennie: Vad har egentligen hänt här. Pappa: Ja din mamma är psykist störd. Mamma: HÅLL KÄFTEN OCH LÅT JENNIE VARA NU ÄR JAG LESS JAG GÖR SLUT JENNIE KOM. Jennie: Men.. hallå Mamma!! Jennnie och hennes mamma sitter i i en bil på väg nånstans. Jennie: Mamma kan du släppa av mig vid stallet. Mamma. Jadå det kan jag. Jennie går in i stalllet. Jace smyger sakta in. Jace: Så det är här du är. Jennie: Ja jag tog och kom hit för ja jag ville det. Jaace närmar sig Jennie. Jennie hinner bara tänka vad Jace tänker säga. Jace: Är det dina föräldrar. Jennie: Ja hur visste du det. Jace: Gissade bara ska vi ta en promenad. Jennie: Okej. Hoppades ni gillade den biten Novell tävlingen kan ni anmäla er till. Gör såhär: 1. Skriv novellen i ett brev på SSO. 2. Skicka brevet jag svarar så fort jag kan. 3 . Ni är anmälda vinnaren kommer jag att berätta för er och på min blogg. 4. I brevet måste ni skriva att ni godkänner att ditt SSO namn är på min blogg. Priserna är: 1a. Värdekod i valfri kategori. 2a. Värdekod i kategorin Star rider( Om du är lifetime redan löser jag det). 3a Värdekod i kategorin kläder.
MVH Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar