onsdag 12 april 2017

Fortsättning stallet i norr

Jennie och Jace var ute på en ridtur då Jennie får ett samtal från en skum person. Utan att tänka märker dom båda samtidigt att klockan är sjukt mycket. Jennie: Oj, klockan var mycket jag måste gå hem nu. Jace: Jennie du bor ju nästan inne i stan hur orkar du gå dit!?. Jennie: Jag brukar cykla men min storebror tog sönder den i ett av sina experiment så. Jace: Haha, jag måste nog gå jag också vi ses!. Jennie fixar Ginger efter ridturen. Jennie: Åh, Ginger jag tror jag gillar Jace äh jag måste gå nu. Jennie stänger dörren och börjar gå genom Hollow Woods. Efter ett tag hör hon fotsteg bakom henne. Hon kan knappt tro det är sant när hon ser Riley bakom sig. Riley: hej Jennie. Jennie: Hej! Vad gör du här. Rilley: Jag sökte Jace har du sett honom. Jennie: Han gick hem för en stund sen. Riley: Okej. Jennie fortsätter gå. När hon kommer hem till sin mamma blir hon full av frågor. Jennie: Mamma... Är det mitt fel att vi flyttade. Jennies mamma: Jennie nej absolut inte. Jennie: Okej (Suck). Jennie går in till sitt rum och sätter sig vid sitt sminkbord och kollar i spegeln. Jennie: Nej! Nu ska jag göra en förändring. Jennies mamma: Åh Jennie jag måste gå jag kommer hem senare ikväll eller inatt. Jennie: Okej. Jennie tar fram saxen och hårfärgen. Jennie klipper håret ungefär 1 centimeter kortare och sen fixar hon hårfärgen. Jennie satte upp handuken i en turban då det ringde på dörren. Jennie gick och öppnade och såg Jace. Jace: Ny frisyr haha. Jennie: Ja typ så haha. Jennie: Ville du nåt speciellt. Jace: Jo, jag måste prata med dig det är väldigt viktigt. Jennie Okej kom in. Jennie tar snabbt av sig handuken som hon hade på huvudet och såg på sitt nya blonda hår och blev nöjd. Jennie och Jace satt vid bordet. Jace: Du vet Riley. Jennie: Mm. Jace: Det var han som ringde det där samtalet. Jennie: Va!?.
Jace berättar vidare om Riley. Jace: Det var bara det så du vet. Jennie: Tack Jace. Jace lutar sig närmare Jennie och kysser Jennie. Jace: Vi ses imorgon. Jennie: (Ler) Jaa.
Fortsättning följer
Mvh Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar